Projecte d’innovació

Projecte de llengua:
Participació del programa Impuls lector ILEC/ AIL i la seva finalitat és potenciar la lectura i comprensió lectora entre els nostres alumnes. A Parvulari i Primària realitzem diferents activitats per fomentar/potenciar /animar als infants a ser uns bons lectors:

• 30’ de lectura diària
  • Dinamintzacions/dramatitzacions
  • Maletes temàtiques
  • Padrins de lectures
  • “Va de contes”
  • Maleta viajera

Seguiment acurat dels nostres alumnes en el procés lector a través de proves Teberosky i proves de velocitat i comprensió lectora.

Programa xarxa d’escoles i instituts per a la igualtat i no discriminació

• Treballem la coeducació a l’Escola.
  • Identificació de mecanismos d’exclusió i recursos per elaborar propostes inclusive d’intervenció.
  • Facilitar la identificació de comportaments discriminatoris a les relacions interpersonals i la presència de prejudicis en l’ambient escolar, en la propia persona i en les altres.

Projecte de llengua anglesa

Ens iniciem amb un primer contacte des de P2, escoltem contes i cantem cançons amb el suport visual de la PDI. A Parvulari i Primària  dramatitzem i interectuem amb la “teacher”;  també tenim el suport de la nostra “speaking”, nadiva, on juguem i reforcem el vocabulari treballat a classe. Aquesta, passa per tots els cursos de l’escola fent aquesta funció.  Els més grans realitzem  “listenings”, “readings” i “writtings”, fem presentacións de projectes de treball amb el prezi o power point. També fem “Science” en desdoblament de grup i en tauletes digitals.

Biblioteca escolar

Oberta a tots els alumnes de l’escola.

Hi ha servei de prèstec.

Cada mes es fan propostes de lectura. També hi ha un tauló a on els alumnes recomanen els llibres que han llegit i que més els hi ha agradat.

Hort urbà

Recurs utilitzat a l’escola per desenvolupar el sentit crític, la reflexió, la capacitat d’observació, fer hipótesis, contrastar-les, analitzar-les i evaluar.

Saber pendre les decisions oportunes. Aprendre a aprende.

Assamblees d’aules

En els més petits de l’escolen es realitzen de bon matí. A primària tenen un dia establert però si s’escau es pot fer “in situ”. Treballem la convivencia, la autoestima, les emocions, atenció, resepecte, valors, etc. Es crea un espai còmode i tranquil on hi ha una interecció de Mestres i alumnes.

Tauletes digitals

Els infants de parvulari s’inicien en l’ús de les tecnologies.
A primària es fa ús de les tecnologies quan es requereix, ja que aquestes van incorporades a dins del les diferents àrees curriculars.

Treballem amb les Universitats

La nostra escola reb a alumnes de diferents universitats per fer les seves practiques. Acompanyem a aquests futurs mestres a realitzar els seus projectes, els integrem a dins de les nostres aules de manera activa i participativa. Són molt ben integrats i acollits tan per alumnes com per professorat de l’escola. (Logos Blanquerna, UB, UOC, UAC, Unir, UAB).

Expressió oral i corporal

Afavorim l’expressió oral i corporal de l’alumnat mitjançant l’àmbit linguistic I artistic:

• Taller de teatre. A 3r i 6è de Primària creem obres de teatre a partir dels seus interessos i després les representem. Treballem la comprensió, expressió, memorització i dramatització. És tot un ball d’emocions!
  • Dansa ara
  • Ball de bastons